|   | 
    
       En mekaniker på Grenå-kanten havde været i USA og
      set de amerikanske Midget racere. De var ofte bygget op på et Ford-
      chassis som var gjort smallere, og motoren kunne være en 4-cylindret
      Ford-motor forsynet med et Ricardo topstykke med topventiler eller en Ford
      V8 motor, eller hvis det skulle være det allerbedste, en Offenhauser
      motor. 
          
      Sådan en Midget måtte han også kunne lave. Vor
      mekaniker gik glad i gang, men da han havde bygget undervognen op og det
      stod klart for ham at et Ricardo topstykke ikke kunne opdrives, mistede
      han modet og lod Peter Søby i Randers købe projektet. Søby gjorde
      vognen færdig med karrosseri og kølermaskering fra en Citroën og fik
      kørt nogle løb på Hobro-banen i 1947. Søby kørte på det tidspunkt
      også M. G. Raceren benævnte han T.G. Man bør måske erindre om den
      gamle karakterskala! Accelerere kunne vognen godt, men når Søby kom til
      et af svingene ville vognen gerne trimle rundt. Vognen blev opgivet og
      solgt til Randers Svæveflyveklub, som havde god nytte af den i en
      årrække til at trække fly i luften. 
     | 
      | 
    
         
      
        
          |   | 
           Opfindsomheden kender ingen
            grænser. Oskar Madsen fra Ålborg startede i 1947 på Hobro-banen
            med en Tatra midgetracer. Motoren har formentlig været den mindste
            udgave af fabrikkens 4- cylindrede bokser, på godt 1.100 cc. Det
            usædvanlige var karrosseriet, bygget af en af de containere,
            briterne kastede ned under besættelsen med våben og andre
            forsyninger til modstandsbevægelsen.  | 
            | 
         
       
     | 
      |