|  | springbræt, det har passet godt med den lille bils
      undervogn af det spændstige hickory-træ.EMIL
 
 
 
 
 TILFØJELSE
 Lige før bladets trykning fisker vi hos
      Falck-historikerne Per Ryolf og Esbern Petersen de oplysninger at
      Buckboard'ens motor var på 600 cc og at Falcks eksemplar kom ulykkeligt
      af dage under udrykning hvor den i ophidselse lavede et bukkespring så
      hickoryplankerne knækkede midt over. Den halve vogn endte i den ene
      rendesten, den anden i grøften på den anden side af - Tietgensgade,
      netop hvor Falcks hovedstation kom til at ligge i mange år.
 Og DVK-medlem Hans Sørensen har
      kendskab til ikke mindre end fire bevarede i Sverige, de tre køreklare,
      den fjerde har ejeren savet midt over for at den kan stables og fylde
      mindre.
 Til slut: Jeg er kommet i tvivl -
      billedet på side 2 er snarere taget på kajen.
 |  | 
 
        
          | Udover Falcks Redningskorps'
            og den med Janssen ved pinden (hvis det ikke er samme vogn) er den
            eneste Buckboard vi er stødt på denne, som bestemt ikke var ny da
            den ejedes af Jørgen R. L. Pedersen i Køge. Muligvis det køretøj
            som på egnen |  | på grund af sin motorlyd blev
            kaldt „Knystermotoren" - med tryk på næstsidste stavelse.
            Vi bragte samme billede som læserkonkurrence i 1969 og fik kun én
            korrekt besvarelse - fra Melcber Ekströmer som selv havde sådan en. |  |  |