|  | Alene udseendet er alle pengene værd,
      men der er også spændende ting under karrosseriet på Svend Algrens M.G
      Special.Den er bygget i 1949-50 af den britiske
      flyingeniør Geoff Monk og blev kørt af ham selv og Ray Masters, først i
      en midget-klasse, senere i historiske løb.
 Rammen er en afkortet version af en PA
      1934 ombygget til De Dion bagaksel og med uafhængig forhjulsophængning.
      Motoren er ligeledes fra 1934, en Q-type, 4-cylindret, 57x73, 746 ccm, med
      enkelt overliggende knastaksel. Magnettænding. Oprindelig ladet af en 1
      7/8" S.U. karburator via to serieforbundne kompressorer, men det
      siges at have løftet topstykket fra blokken, så nu er det reduceret til
      én Godfrey H 100 kompressor, drevet med kæde fra krumtappen.
      Brændstoffet er metanol. Manuel, usynkroniseret 4 trins gearkasse fra en
      1933 F-type. Bagtøj fra 1934 P-type.
 |  | 
        
          |  Ensædet aluminiums karrosseri
            modelleret over M.G.'s R-type racer fra 1934. 16" trådfælge
            med Dunlog Racing dæk. |  | Vognen har vist nok været solgt i
            Tyskland og måske også til Italien, men dens historie fortaber sig
            i det uvisse.Fotos: Peter Bering.
 |  
 |  |