|  | 
        
          | dem, man i USA havde givet til
            indianere, hvis jord man fandt olie på, og den var den eneste af
            slagsen herhjemme, hvad der betød speciallavede reservedele og
            ekstraudgifter. I begyndelsen kørte Herman ustandselig op på siden
            af alle sportsvogne for at måle køler med dem, siden nøjedes han
            med at køre vildt og båtte højt. Jeg havde et genkommende
            mareridt i de år, hvor jeg kiggede ud af mit vindue ned i strædet
            og så Auburn'en komme kørende i fuld fart - uden fører«. |  |  Den Auburn har vi et fotografi af
            fra Wolsgård Iversens tid. Det er en 8-cylindret, den har ikke den
            rille i kofangeren som er karakteristisk for den 12-cylindrede.
            Tidspunktet er ret kort efter krigen. Det må være samme vogn, Jens
            Nielsen fotograferede i København engang i 1950'erne, nu ikke mere
            med de originale lygter og i betydelig ringere forfatning. |   
 |  |  Alice Henriques'Auburn var en 8/98, købt hos
      Cai Caspersen i januar 1931 for kr 8.800. Lakeret BeaverBrown og Dessert
      Sand, med beige læder indtræk. Den blev passet af den kendte mekaniker
      Viggo Jensen i Omøgade på Østerbro i København og også afbændet
      gennem ham, vist nok i 1945-46. Ritmester Stig Møllers (National
      kasseapparater) 6-personers åbne var i de samme farver.
 
 
 
 
 ANDRE EJERE
 14. august 1931 fik Caspersen igen avisreklame for
      sine bilmærker: Både Ekstra Bladet og Berlingske Aften bragte billede af
      den kendte rytterske Louise Hasselbalch (enke efter en af vore tidli-
 En lukket Auburn ejedes også af
      grosserer Carl Petersen i Skovshoved, samtidig med en Rolls-Royce Phantom
      II limousine (som efterfulgte den Ghost, vi omtalte i BbT 100).
     |  |