|  | valget. Vognen er medtaget, men vil
      kunne restaureres.Arbejdsudvalget bestod vist nok af E.
      Vagn Jensen, Bent og Erik Mackeprang, E.A. Nissen og N. Tønnes Pedersen.
 I Beretning nr. 4. stod at læse
      artiklen »Repræsentative Rolls-Royces i Danmark« af Paul Tybjerg. Om
      1677 skrev Tybjerg:
 »Af de bevarede vogne vil det være
      vanskeligt at finde et bedre udgangspunkt end baron Raben-Levetzaus
      Rolls-Royce 1911, chassis nr. 1677. Selve vognens restaurering har den
      rette duft af bilhistorisk drama over sig. Et af bestyrelsens medlemmer
      henledte formandens opmærksomhed på, at baron Raben-Levetzau vistnok
      havde stående en Rolls-Royce af ældre dato på et af sine
      godser. En telefonopringning til baronen bekræftede dette med nærmere
      angivelse af, hvor vognen var at finde og en elskværdig tilladelse til
      omgående at opsøge vognen og
        undersøge dens tilstand.
 Et sådant tilbud hjalp til at rydde
        alle andre engagementer til side, og en forårsdag for nogle år siden
        kørte 4 bestyrelsesmedlemmer efter en i øvrigt mindeværdig tur på
        Lolland og Falster, hvor man beså andre interessante
 |  | 
       stykker, mod
      aftenstiden op foran Beldringe.
      Det lykkedes at finde frem til vognens gemmested, den var sidst i 20'erne
      kørt ind i en lade, udenfor hvilken der senere var opført et
      vandreservoir, der umuliggjorde, at vognen umiddelbart kunne køres ud.
      Inde i laden stod et pragtfuldt køretøj, stærkt medtaget af de mange
      års lagring, og måske  også af, at nogle børn i krigens
      tid havde haft lejlighed til at trænge ind i laden og tilføje
      Rolls-Roycen visse skader. En rapport til ejeren om køretøjets tilstand
      førte til, at denne fik lyst til at restaurere vognen, og en augustdag i
      1958 havde formanden lejlighed til at besigtige vognen på
      Ålholm, hvortil den nu var bragt. Vognen var rengjort og på passende måder opklodset, men i
      øvrigt var der ikke foretaget noget ved den. Den præsenterede sig ganske
      smukt, og et stort øjeblik var det, da motorhjelmen blev åbnet, og en
      svag brise fra Østersøen fik ventilatoren til at rotere let og
      ubesværet.Efter en drøftelse af vognens
      restaurering skred baronen til værket og gennemførte restaureringen
      hurtigt og effektivt.
 Det må have været et
      morsomt øjeblik for ejeren, der i 1928 selv bakkede vognen
 |  | på plads i laden på
      Beldringe, da han atter kunne betjene vognens fint virkende
      kontrolorganer.«
 Her kommer modellens tekniske data, og
      Tybjerg slutter sin omtale af 1677 sådan:
 »Efter restaureringen havde baronen
      motoren anbragt på et kørbart stativ i sin hall, hvor det var
      et betagende syn for beskueren at se alle rørforbindelser i messing og
      kobber pudset til brillants, således at hele motoren funklede som en
      juvel.
 På karrosseriarbejdets tidsmæssige
      restaurering er der lagt megen vægt, ikke mindst sadelmagerarbejdet er
      tilbageført på sjælden gunstig måde af ældre
      håndværkere, der kunne kunsten fra den gang.
 Som vognen står i dag må
      man betegne den gennemførte restaurering som meget vel udført med stor
      indlevelse i tanken om at tilbageføre og bevare et kvalitetsprodukt fra
      bilernes barndom.«
 I Bilhistorisk Tidsskrift for august
      1959 beskrev DVK's stifter og daværende mangeårige formand O.T. Neel
      selv den restaurerede vogn som følger:
 »Den 17. juli fandt en automobilhi-
 |  |