|  | Oplysningerne er samlet af Th. Ry Andersen, Peter Bering, John Neumann og Ole Emil
            Riisager og skrevet sammen af sidstnævnte, som også må stå til regnskab for eventuelle tilløb til
            konklusionerFor venlig hjælp takker vi to af Urban Johansens børnebørn, Edith Olesen og Børge Nielsen,
            K. O. B. Jørgensen og Jens Breinegård, forhenværende og nuværende direktør for Danmarks Tekniske
            Museum, Jan BülowJacobsen, Fa. E Bülow & Co., Torben Eilersen og Svend Nielsen, Københavns Bymuseum,
            journalist Erik Weinrich, der er gift med et oldebarn af Johansen, og Susanne Krogh Bender, Lokalhistorisk
            Arkiv for Gentofte Kommune.
 
 Nu venter vi med spænding på de bebudede andre afhandlinger om Hammel Vognen. Selv har vi
            måttet afstå fra en sagkyndig bedømmelse af de tekniske specifikationer, som vi bringer i det følgende.
 Men vi lover at vi vil fortsætte eftersøgningen af den afgørende datering.
 |  | Hammel Vognens specifikationer:
 Boring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104,5 mm Slag . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .160,0 mm
 Cylindervolumen  . . . . . . . . . . . . . . . 2720 cm3
 Kompressionsrummets volumen  . . . .545 cm3
 Kompressionsforhold  . . . . . . . . . . . 1:3,5
 Bremse HK  . . . . . . . . . . . . . . . . . . ca. 350 OM.:2,5 – * 500 OM. ca. 3,5
 Benzintankens kapacitet  . . . . . . . . . 7 l.
 Brændstoftankens kapacitet  . . . . . . 2 l.
 Kølesystemets vandindhold  . . . . . .  54 1.
 Hjulstørrelser . . . . . . . . . . . . . . . . .  forreste: 1030 mm
 bageste: 1265 mm
 Bagaksel udvekslingsforhold  . . . . . .11,55:1
 Akselafstand  . . . . . . . . . . . . . . . . . 1450 mm
 Venderadius knap  . . . . . . . . . . . . . 8 m.
 
 *) Da motorens konstruktion på visse vitale punkter (f.eks. stempelpinde) er temmelig spinkel, har
            man ikke turdet gå højere end til 500 OM. pr. min. Dette i forbindelse med karburatorens varierende
            ydeevne, har gjort det umuligt at opstille en nøjagtig hestekraftkurve. |  |