|  | 
        
          | laver sig en særlig model må man anvende en
            skydelære for at få rigtig tykkelse.
 Hul gennem egerne
 Nu satte vi bremsetromlen på og strammede
            tøndebåndet godt til. Der blev boret hul til de 6 bolte (1/2
            "), som
 |  | holder navet sammen. Det bør gøres i en
            bænkboremaskine eller søjleboremaskine for at retningen skal blive
            rigtig. Boltene strammes godt til.
 Drejning af tappe
 Nu kan vi mærke af, hvor langt ind, tappen på
            egerne skal gå. Til det lavede
 |  
 |  | vi en speciel passer af tråd med en ring der
      havde fat om navet og i den anden ende en ridsespids. Figur 3.
      Ridsespidsen justeres til rigtig diameter og tappene afmærkes. Derefter
      adskilles hjulet og tappene drejes på de enkelte eger. På vores hjul var
      tappene 18 mm tykke.
 
 
 Hjulet skrues sammen
 Hjulet monteres efter samme
      opskrift som tidligere. Vi brugte tøndebåndet før
      de 6 bolte blev sat i. Denne gang strammes boltene
      ekstra godt til. Hjulet skal ikke skilles ad mere.
 
 Hul i segmenterne
 Tilpasning af segmenterne begynder
      med opmærkning til huller til tappene. De bores
      radialt midt på segmenterne. Det bør gøres i bænk-
      eller søjleboremaskine. Figur 4.
 
 Tilpasning af segmenterne
 Før segmenterne sættes ind på
      egerne må tappene afkortes så de ikke rager ud
      gennem segmenters yderside. Desuden må de skæres
      lidt skråt af på enden, så segmenterne bliver
      lettere at montere. Ved hjælp, af en
      snedker-skruetvinge gik det nemt at trække egerne
      tilstræk-
 |  |