|  | Vi har ikke gjort den
      store forskerindsats hvad angår forhandlingen af Hupmobile, men hæftet
      os ved at inden for året 1911 kan man i januar i en annonce i MOTOR læse
      at Hupmobile sammen med Studebaker/Flanders og Benz var en specialitet hos
      Kjøbenhavns Automobillager A/S (dvs. K.W. Christensen), Christian IX's
      Gade 3 og 5 i København. Benz'erne løber op i 25.000 kr., en 20 hk
      2-pers. Hupp kan fås for 4.000. Og i august samme år er det H.C.
      Christiansen, Strand-
 
 
 
 Politidyrlæge Christensen, Århus, havde X 181,
        Hupmobile »20« 191112, som er ganske magen til Georg Christiansens.
        På næste side en model »32« på K-nummer. Formentlig årgang 1912.
        Allerede i 1913 kunne den mod en mindre merpris fås med elektrisk lys og starter. Modellen er let
        genkendelig med de højtsiddende forlygter, den skrå linje i
        motorhjelmen, den meget lave vognside og, som så mange årgange
        Hupmobile, den høje studs på køleren.
 |  | 
        
          | boulevarden 2, som annoncerer med den 20 hk
            Hupmobile, der »er en nøjagtig kopi i mindre målestok af de
            kostbareste vogne, fin og yndefuld i tegningen, af fuldendt
            konstruktion og af første klasses materiale«. »På baggrund af
            den ringe vægt løber den 11-111/2 km |  | pr. liter benzin, og de fleste ejere kører
            16.000 km (det er tydeligt oversat fra det amerikanske forlægs
            runde tal 10.000 miles) på det første sæt ringe.Der tilbydes en topersoners og en firepersoners til
            hhv. 750 og 900 dollars f.o.b Detroit, en coupé til 1100 og
 |  
 |  |