|   | 
    
      
    
 Men de mekaniske forbedringer var endnu større. Alle
    modeller var nu forsynet med dobbelttænding og topventiler og den lille
    model, Nash Big 6, blev endnu engang boret og udviklede nu 88 hk. mod før
    70 hk. 
       Imidlertid skulle den 6-cyl. sideventilede motor ikke slettes
    af programmet, derfor introduceredes i januar 1934 en helt ny model kaldet
    LaFayette med 113 tommers akselafstand og i prislejet 595-695 $. 
       Trods det gode salg i 1934, dobbelt af 1933 salget, fik Nash et
    underskud 
    Foroven 1937 sedan. De lukkede Nash vogne blev i de år samlet af
    Nellemann på Nygårdsvej i København, de åbne, som den til højre, blev
    alle fremstillet hos Jensen i Højer.
      | 
      | 
    
      
        
          | 
             på 1.6 mill. $. Men Nash var ikke bekymret,
            pengene var brugt til udviklingen af bl.a. LaFayette, til udbygning
            af fabrikkerne og til styrkelse af forhandlernettet, for netop at
            kunne tage konkurrencen op i de følgende år. 
               Det kan undre, at Nash ikke indførte uafhængig
            forhjulsaffjedring som standard i 1934, næsten alle andre
            amerikanske modeller var det år, inspirerede af Mercedes'
            fantastiske ophæng, udstyret med det, iøvrigt med mere eller
            mindre held, men det var ikke færdigudviklet og Nash   | 
            | 
          
             forbedrede istedet fjedersystemet, således at
            bag-og forfjedre blev lige stive, fik samme svingningstal, hvilket
            skulle give samme kørselskomfort som uafhængig affjedring. 
               1935-modellerne blev udstillet for publikum i julen
            1934 og for første gang blev radioen brugt i en ikke mindre end 2 x
            3 timer lang udsendelse om de nye modellers fortræffeligheder,
            krydret med et indslag af 300 forskellige kunstnere, købt til
            formålet af Nash. Programmet kunne aflyttes af 56 mill. mennesker.  | 
         
       
        
     | 
      |