|   | 
    
      
        
        Dronningens nye Nash. 
         
        
        
      Dronningen
      har, som omtalt, faaet ny Vogn. Her er den. Sidste Steamline-Model 
      af Nash til 4-6 Personer. Vognen er i Aftes, efter at være kørt til, sendt
      pr. 
      Damper til Aarhus, hvor
      Dronningen selv vil køre den, 
      
        
          |  også på sit
            højeste og alle andre mærker faldt med. Faktisk tjente Nash det
            år 1 mill. $ og det var der kun G.M. som kunne gøre efter, de
            andre bilfabrikker i U.S.A. kørte alle med underskud. Da
            udviklingen af 1000 serien havde været meget kostbar, mente Nash,
            at de samme modeller, blot med andre serienumre, 1120 Big 6, 1130
            Std. 8, 1170 Spec. 8, 1180 Advanced 8 og en »ny« serie 1190
            Ambassader | 
            | 
          
            
                                   8, kunne sælges også i
                                  1933. Men den gik ikke, salget faldt til
                                  14.973 stk., hvilket medførte, og det var
                                  første gang i Charles Nash' tid som
                                  bilproducent, et underskud på 1.2 mill. $.Situationen omkring krisen
                                  var imidlertid ved at forbedre sig, vi kender
                                  det også herhjemme fra: Kansler-gadeforliget
                                  og senere indførelsen af valutacentralen
                                  (hvilket ikke blev noget gode for de
                                  amerikanske biler i 
           | 
         
       
     | 
      | 
    
      
       Avisudklip om Dronning Alexandrines olivengrønne 1935
      Højer cabriolet. Hun skiftede lige efter krigen til en almindelig Nash
      sedan (grøn). Vognen her har dog næppe været dampdrevet! Forneden en
      1935 sedan, som tilhørte gartner Jensen, Lindely, i København. 
       
      Danmark) og fabrikanterne blev igen optimistiske. Den
      nye Nash model 1934, 1200 serien blev introduceret i november 1933. Med
      på design-holdet i Kenosha var kommet den russiske fyrste Alexis de
      Sakhnoffsky, som satte sit præg på udviklingen. Eksempelvis fik
      forskærmene nu skørter og bagskærmene skjulte nu helt hjulene,
      karrosserierne fik påklæbet nogle enorme bagagerumskufferter og
      indendørsklimaet blev forbedret med ventilation. 
        
     | 
      |