|  |  
 
        
          |  Paaske. Man skal altsaa skynde sig,
            hvis man vil have et Glimt af den.« Fire dage senere var den igen i
            avisen —denne gang med billede og under overskriften: »En
            Eventyrvogn til 28.000 «. Det bemærkes, at Alvis ikke vil blive
            noget udbredt mærke; dertil er den for pebret i prisen. Bilen har
            altid været mørkeblå, og vi kan i fabrikkens car record læse, at
            den blev leveret |  | med speedometer i kilometer, en ekstra
            baglygte og en dåse blå maling! Den lykkelige ejer var grosserer
            V. L. Amdrup, Frederiksberg.Efter krigen blev bilen indregistreret af Amdrups enke,
            og i 1955 blev den købt af mekaniker Carl Petersen i Studiestræde,
            som havde den til 1961. Derefter var den et år hos Vagn Louis
            Hansen og to år hos Carl Erik Aller,
 |  |  | Palle Suenson kørte altid med ACE-pladerne på hjulene.
 
 som solgte den til Erik Dinesen. Dinesen har fået den
      smukt restaureret, og vognen fremtræder nu som ny.
 
 1937 Speed 25
 Den sidste Alvis, Cai Caspersen importerede, er Ole
      Berings grønne Offord drophead coupé. Den blev bestilt af direktør Kay
      Suenson, der, såvidt man kan se i dens car record, fik en række særlige
      ønsker opfyldt. Vognen fik en forlænget ratstamme, bagkofanger,
      ACE-plader til hjulene og reservehjulskappe, samt — ligesom de to andre
      »danske« Alvis'er — instrumenter i metriske mål. Karrosseriet var
      lakeret med en farve ved navn dust-proof grey med grøn staffering, grå
      kaleche og grønt indtræk.
 Bilen var opklodset et stykke tid efter krigen og blev
      senere overtaget af Kay Suensons nevø, professor Palle Suenson. Den har
      to gange været
 
 
 Ole Berings 193 7 Speed 25,
 |  |