| 
       Bilhistorisk Tidsskrift NR. 77 - 1984 side 14  | 
  
| 
         11 Sport-modeller hejses i land i 46. Efter krigen anvendtes tilsyneladende de franske kofangere, selv om de var alt for lette at bøje ved påkørsel. Hvem er mon den nydelige herre?  | 
    flyttes til underkant af forruden og speedometer integreres
      i forruderammen. Blinklys og »lige« kofangere i stedet for »svungne«. Citroen i København Samlefabrikken i København blev etableret så tidligt
      som 1927 på arealerne syd for Scandiagade og med en efter datidens
      forhold meget mondæn udstillingsbygning ud mod Sydhavnsgade (bygningen er
      i dag medborgerhus). Her forblev samlefabrikken og klargøringsværkstedet
      indtil 1966, hvor man flyttede til det nuværende domicil i
      Bådehavnsgade.  | 
    
       del i 34 blev der i højere grad tale om klargøring af
      næsten færdigmonterede vogne fra Frankrig. Citroen havde på det
      tidspunkt samlefabrikker i både Belgien, England og Italien, og det er
      karakteristisk, at hvert land havde sin måde at præge de franske biler
      på. F. eks. havde de engelske vogne selvfølgelig højrestyring og
      derudover læderindtræk, valnøddetræ på instrumentpanelet, Lucas lygter
      og 12-volts anlæg. De belgiske var genkendelige på de særlige fælge.  |