 
 
| Bilhistorisk Tidsskrift NR. 76 - 1983 side 20 | 
| stensen indførte en F.1 og en L.1. Sidstnævnte er
      forsvundet fra jordens overflade, men resterne af F.l'eren eksisterer
      sikkert. 
 
 
 | Vilh. Nellemann overtog agenturet i 1935-36, og fra det tidspunkt
      kommer der hold på fabrikkens eksportstatistik: 1937: 2 TA, 2 SA cabriolet (den ene kan Der slutter statistikken, men fx af ZA Magnette er der sikkert indført flere efter 1954. 
 | S V W I 1935-36 skete der et fuldstændigt brud med den
      hidtidige modelpolitik. Det begyndte med SA, en stor rejsevogn med lukket
      eller åbent karrosseri, en 6-cylindret stødstangsmotor på 2.3 liter —
      samme som Wolseleys 18 hp, og udstrakt anvendelse af dele fra andre af
      Nuffield koncernens mærker. Højesteretssagfører David købte en påfugleblå SA cabriolet med tilsvarende farve indtræk. Han var ungkarl, kørte ikke selv bil, men havde chauffør. Det synes som om vognen også blev kørt af en fru Ingeborg Nord. Efter Davids død i 1950'erne købte DVK-medlem Nils Mahncke vognen af boet. Senere overtaget af Henrik Baungård, der ændrede farven til mørkerød og satte vognen i stand. Ejes nu af Ole Kristensen. SA 1228 er fremstillet efterår 1936. 
 |