|   | 
    M.G. SA 1939
      
        
          | 
             Conni og jeg havde i foråret 1976 besluttet, at
            vi ville til England og købe en M.G. mere, da vores TD'er var
            færdig og jeg manglede noget at pusle med. Hvilken type M.G. det
            skulle være, havde vi ikke bestemt, men den måtte godt være stor.
            Vi tog toget fra København gennem Tyskland, Holland, sejlede til
            Harwich, igen med tog til Newcastle, hvor vi blev hentet af gode
            venner. 
               Vores venner kendte en mand i Nord Yorkshire, der havde
            en M.G.-Y til salg, så den besluttede vi os at kigge nærmere på.
            Det var rigtigt på landet, en stor farm med værksted, lader og
            udhuse. M.G.-Y'eren var nu ikke så spændende, men pludselig fik vi
            øje på noget stort i den ene lade. Hvad er det? — Nå! det er en
            M.G. SA, men den er ikke til salg. Vi kiggede dog nærmere på den,
            stor var den og den fungerede for tiden som hønsehus og så herrens
            ud, men den var intakt og original; der var blot den hage ved det,
            at den ikke var til salg. Nu kom fruen i  | 
            | 
          
             huset til, og vi måtte endelig komme ind, for nu
            var der te, æg og hjemmebagt og det skulle vi altså have. Vi sagde
            naturligvis tak til og der blev talt meget over teen og det
            hjemmebagte, men ikke et ord om bilen. 
               Næste dag kom vi igen, men bilen var stadig ikke til
            salg, dog måtte vi ikke køre før vi havde fået te, æg og
            hjemmebagt. 
               3. dagen kom med te, æg og hjemmebagt og megen ros til
            fruen over det dejlige traktement — og nu var der måske en
            mulighed for at de godt ville sælge, men kunne vi ikke godt komme
            igen dagen efter. 
               4. dagen kom, og vi fik te, æg og hjemmebagt og nu
            havde de set os an, så de regnede med at bilen ville få et »godt
            hjem« og de ville gerne sælge til os. Vi aftalte prisen som var
            meget, meget rimelig, og aftalte endvidere, at bilen skulle gøres
            køreklar og at vi ville hente den nogle måneder senere. Vi havde
            ellers regnet med at vi skulle køre hjem i egen bil — men det
            blev tog  | 
         
       
     | 
      | 
    
       igen — dvs., nu var der togstrejke så vi måtte leje
      en vogn. 
         Da vi nogle måneder senere skulle hente bilen, blev vi
      tilbudt at få pengene igen + det dobbelte, hvis vi ville lade den stå,
      hvilket vi selvfølgelig ikke ville. Nå, indenfor skulle vi, fruen havde
      lavet te, æg og hjemmebagt og vi skulle også have nogle £ tilbage i
      lykkepenge og vi fik mange ønsker om held og lykke med bilen. Tja — det
      var lige før de græd da vi tog afsted. 
         Så begyndte hjemturen — og køre kunne den — men ikke
      bremse, og alt inventaret var løst, men ved venners hjælp kom vi da til
      færgen og ved Falcks hjælp, til København. 
         M.G. SA'en kom ind i Danmark den 14/6-76 og efter 6 års
      restaurering blev den synet og godkendt den 14/6-82 og bilen er nu på
      plader. 
         Vores første rigtige køretur blev til det internationale
      M.G.-stævne i Hausach Schwartzwald (1700 km) hvor 350 M.G. mødtes. 
         Vi deltog bl.a. i driving test, men her må jeg tilstå, at
      bilen er en kende for stor. 
         Det var for øvrigt en lang tur at køre første gang, og
      heller ikke helt problemfri. Vi kørte på nogle ualmindeligt  | 
      |