 
 
| Bilhistorisk Tidsskrift NR. 62 - 1980 side 16 | 
| 
     | I samme periode kom de nye BMW 501 4-dørs sedaner, der
    med en modificeret 326-motor kostede omkring 45.000 kr. Dette forhold kunne
    trods EMW 340'ernes prisbillighed sagtens konkurrere til BMW'ens fordel. BMW
    var stadig symbolet på gedigen kvalitet, og da den senere kom med en
    V8-motor i aluminium, blev den selvskreven som direktionsbil. EMW gerådede
    ud i mange udgaver, mange med det kendte præriekarrosseri, andre som
    ambulancer og ligvogne, men BMW faldt ikke for fristelsen til at gå ind
    på varevognsmarkedet, fordi det var for urentabel produktion at sprede sig
    over så mange modeller, når man som privat fabrik skal klare en genoptaget
    ny-produktion, mens EMW kunne gøre det uden økonomiske problemer på grund
    af statsstøtten. 
 Mogens Skarring deltog i Tulpen-Rallye 1950 med denne BMW 327/28 og med Schnakenburg som observatør. Her er starten fra Tivoli. Vognen ejes i dag af Johan Bendixen. |