|  | 
      
      
        | de. Den sidste bilejer, jeg kendte fra den tid,
          kan huske for få år siden, at den sidste 83 HK 327/28 kostede
          omkring 26.000 kroner i 1939, — og så kan man trods alt godt
          forstå den stakkels Valutacentral, når krigsforholdene tages i
          betragtning. Vi måtte kort sagt nøjes med drømmen.Bortset fra de førnævnte 315 og 319 er der dog på grund af
          krigsafslut
 |  | vingens efterladenskaber havnet nogle få
          sjældenheder i landet, deriblandt et par 329'er og 320'er. Desværre
          er der langt igen, før de to 320'ere, der ejes af hhv. Niels Holger
          Larsen, Frederikssund og Steffen Jørgensen, Hornbæk, er kørende.
          Begge eksemplarer er nemlig adskilt og befinder sig under
          restaurering. Niels Holger Larsens 320 er forsynet med et
          cabriolet-karrosseri |  |  | Denne BMW 329 cabriolet 1937 er af Ib Jensen solgt til en
    køber i USA. Herefter er der kun 2 stk. tilbage i Danmark. Den ene
    tilhører Steffen Jørgensen, den anden forefindes andetsteds i uoriginal
    tilstand. Det afbildede eksemplar er blevet forsynet med et speciallavet
    reservehjulsdæksel.
 
 fra Baur i Stuttgart, som er en meget stor
    cabrioletspecialist, fx. er en brugt BMW 502 med Baur-karrosseri i 2-dørs
    udførelse i en relativ høj prisklasse som liebhaverbil.Steffen Jørgensens 320 er en endnu mere speciel sag, som selv
    toldvæsenet heller ikke har kunnet hitte rede i. Karrosserimageren
    Weinberger i München har begået cabrioleten, og billedet giver endnu et
    for svagt indtryk af, hvordan det færdige resultat bliver til sin tid. For
    historikere kan nævnes, at Weinberger bl.a. blev berømt for
    specialkarrosserier til Bugatti Royale.
 I original udførelse er en BMW 320 udstyret med en 6-cylindret
    1971 ccm motor med 66 mm boring og 96 mm slaglængde. Denne er på et
    tidspunkt før 1956 blevet udskiftet med en 321-
 |  |