 
 
| Bilhistorisk Tidsskrift NR. 59 - SOMMER 1979 side 17 | 
| S l blev bygget op på Sommers eget værksted. Bemærk udformningen af forpartiet.   Det er naturligt i denne forbindelse at mindes den skæbne som
      overgik Martini i Schweiz, Spyker i Holland og de belgiske bilmærker -
      ingen af dem kunne på det kritiske tidspunkt tilbyde biler som ikke kunne
      leveres bedre og billiger fra Torino, Detroit eller Paris (eller fra
      udenlandske firmaers lokale samlefabrikker), samtidig med at exportsalget
      af forskellige årsager gik tilbage. Det er forfatterens personlige
      overbevisning, at en dansk bilfabrikation kun kunne etableres såfremt
      produktet kunne tilbyde noget specielt, så en dansk bil derved kunne
      fylde en nok så beskeden niche på verdensmarkedet og på denne vis
      undgå en direkte konkurrence med de internationale masseproducenter. Den
      hollandske DAF/Volvo er med sin særegne transmission et skoleexempel
      herpå. I den henseende var den teknisk særprægede DKR måske det bedste
      forsøg Danmark præsterede, eller sågar Sommers Volvo Joker. | 
 
 |