|  | 
    til den stipulerede tid startede vi på næstsidste etape til Espergærde.
    Takket være fornuftig omtale i Nordsjællands aviser havde adskillige
    mennesker taget hele møblementet sammen med hele ølkasser - og diverse til
    damerne - ud på fortovene langs Strandvejen, og heldigvis havde vi fundet
    ud af denne gang at starte med en større håndfuld biler ad gangen, så kom
    det nemlig til at passe med en bajers tid imellem hvert sæt.Efter en afstikker neden om den gamle rigtige Strandvej i
    Humlebæk var der tankning for alt personellet i restaurant »Le Port« i
    Espergærde, og det blev gjort fornuftigt og eftertænksomt. Sådan en
    restauratør er mange penge værd!!! Kl. 17 startede sidste bil mod Kronborg
    Slot, hvor et stort trompetérkorps med bar piger og én mandlig dirigent
    gav os alle hele armen op mod stormflagbastionen. Vinderne blev kaldt op
    efterhånden og fik blæst et særligt langt stykke af de tre bedste piger
    med signalhorn
 Selve programmet var faktisk lagt på meget hurtig tid. Hvis man
    gentager dette fine løb, skal vi gerne have mere tid til planlægningen.
    Alle de tilmeldte fik en skrivelse om at sende et fotografi af bilen med en
    omtale til illustration i det færdige program, men kun 15 af de danske
    deltagere nåede at få dette med posten så betids, at det kom med. Jeg
    måtte selv sende mit med eksprespost den 11., så det med nogenlunde
    sikkerhed var fremme i Helsingborg den 12. maj.
 |  | Ved et møde på Landskrona-Tuborg-færgen lovede jeg at
      bringe dette velmente hjertesuk videre fra sponsorerne: At man aldrig
      pludselig tager flere med, når turen endelig skal køres, end der fra
      starten er tilmeldt på kuponen, blot fordi det rent ud sagt er gratis.
      Der var nemlig af flere kørere medtaget så mange ekstra på den måde
      (både børn og voksne), at det ikke gik op med pladsreservationerne på
      færgen til middagen. Dette hensyn må og skal man altid tage til
      arrangørerne. Om m.h.t. selve løbstilmeldingen giver det også
      forviklinger og besværligheder for løbsledelsen med de ganske
      unødvendige eftertilmeldinger, som burde være bandlyst for medlemmer af
      så stor en klub som DVK. Altså hurtigst mulige tilmelding og
      fastlåsning af det anmeldte deltagerantal, nøjagtigt som når der skal
      betales 50 kr. pro persona.
 
 Resultaterne blev følgende:
 
 Klasse B, Veteran:
 l. Bengt Lundkvist, Chevrolet touring 1918,
 nr. 2. Egon Madsen, Opel touring 1910.
 
 Klasse C, Vintage:
 l. Anders Håkonsson, Chevrolet Touring Sport 1925. nr. 2.Bo Svensson,
      Cadillac touring 314 1926. nr. 3. (to med ens points) Percy Hansson, Citroën
      B 2 Triple 1921 samt Sigvard Ekeson, Essex Super Six coach 1927.
 |  | Klasse D, Classic: l. Bengt Sahlstrom, Plymouth P 2 4-dørs Sedan de Luxe 1936, nr. 2. Grethe
      Sahl Rasmussen, Lancia Aprilia 2-dørs cabriolet 1939, nr. 3. Bjorn Odiund,
      AC Drophead Coupé 1935.
 Bjarne Kornbeck
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 (side 17)
 Med uret rundt: Henrik Lundberg i Hälsing- borg ejer en Citroën Normale
      11 cabriolet 1938. Som ny var den med i en film hvor den blev kørt af
      Marguerite Viby. Lundberg fik nys om den i 1969 og fandt den tre år efter
      i Køge, hvor den stort set havde være klodset op i 25 år. Har til dato
      kun kørt godt 60.000 km. Erik Dinesen præsenterede sin nyrestaurerede Alvis
      Speed Twenty 1935. Chevrolet 490 1918 og Citroen Kløverblad - ikke 5HP,
      men 10HP B. 2. De to svenskere var senere på sommeren på stor ferietur
      med vognene i Jylland. Niels Steen Madsen er 3. generation i Motor-Shop i
      København og deltog med firmaets veltjente Ford A servicevogn.
 |  |