|
Bilhistorisk Tidsskrift NR. 55 - SOMMER 1978 side 16 |
|
|
og torpedo af for at kunne udskifte træværk. Ligeledes måtte jeg
skifte alt træværket i bagagerummet. Efter at have lavet nye
trinbrætter var karrosseriet klar til behandling, og jeg fik hjælp til
et meget nydeligt spartel arbejde. Med hensyn til maling sad den originale
cellulose overalt inderst, og nogle stykker blev sendt til England til
spektralanalyse, således at farverne kunne blive nøjagtigt som
oprindeligt. Conolly i London, der som til alle andre Rolls-Roycer havde
leveret skind, fik ikkefalmede stykker af det gamle over, og var så
venlige at indfarve kun fire store skind nøjagtigt som for halvtreds år
siden. De øvrige materialer laves stadig i samme farver og vævning som
dengang. Efter maling og polsterarbejde fremstår bilen nu nøjagtigt som
på udstillingen i 1931, bortset fra pladerne til at sætte på
trådhjulene, som jeg ikke vil montere. Den indgår nu som en del af
Danmarks samling af klassiske biler. |