 
 
| Bilhistorisk Tidsskrift NR. 46 FORÅR 1976 side 14 | 
| 
    i reglen kasseredes og hermed også oplysninger om ejerforhold før krigen. | 
    vandpumpen voldt problemer, idet dens aluminiumshus var tæret igennem.
    Restaureringen har taget 8 år, men er forløbet udramatisk. Bortset fra
    læderarbejde, malerarbejde og en del mekanisk arbejde har vi selv foretaget
    restaureringsarbejdet. Alle jern- og ståldele er blevet sandblæst og
    zinksprøjtet for at modvirke rust. Der er en del diskussion om det
    betimelige i dette, men jeg synes i hvert fald, det er en fordel ved
    chassisdele, trådhjul og skærme. Ved karrosseriets plade er fordelene
    diskutable, idet pladerne slår sig og bliver vanskelige at montere igen,
    ligesom et ikke ringe spartelarbejde forestår. Så det er nok sidste gang,
    jeg har gjort mig den ulejlighed at demontere karrosseriets plade, hvor
    dette ikke er strengt nødvendigt. | 
    således først lige overvundet. I øvrigt er det ikke en bybil. Gearskiftet
    er kontant - kulissegear uden synkronisering - men samtidig kræver det ikke
    ringe øvelse at betjene, især hvis man vil gøre brug af koblingsstoppet.
    Dette fungerer kraftigere jo længere man træder koblingspedalen mod
    bunden, idet man herved reducerer gearkassens motorvendte aksels
    omdrejningstal. Gearskiftet kan således foretages hurtigere. Styringen er
    tung, men ligeledes kontant. Der er ikke langt fra den ene yderstilling til
    den anden. Vognen er udstyret med enorme bremsetromler, som giver indtryk af
    en formidabel bremseeffekt. Skønt bremseeffekten er helt sufficient, er den
    dog ikke formidabel. Motoren er som mange engelske motorer kvik men
    støjende. Støjniveauet er dog ikke ubehageligt inden i bilen, som let
    følger med i den nuværende danske trafik. Benzinforbruget ligger
    formodentlig omkring 5-7 km/l. Topfarten er i nærheden af 130 kmt. |