| 
    
      UNIC - fortsat fra side 5
       og et bak. Kunne leveres med eller uden elektrisk udstyr. Michelin
      grydelågshjul foran, på serie O i dimension 895x135, på serie A. 2 820
      x 120. I følge samtidig annonce skulle der være tvillingmontering
      bagtil, brandbilen har i stedet fået enkeltmontering af et lidt sværere,
      og nok lidt senere hjul. Til betryggelse for føreren nævner annoncen at
      vognen er forsynet med hastighedsregulator, og fin affjedring. 
         Vi kender kun to overlevende eksemplarer af Unic herhjemme,
      det andet er Peter Ferlovs L3T3 Sport 1924 med bådformet mahogni
      karrosseri og trådhjul. Vi erfarer at restaureringen af denne gamle
      sportsvogn stærkt nærmer sig sin afslutning. 
       
            I 1927 begyndte konstruktøren Carl
      Breer at studere aerodynamik, og det førte til at Chrysler og DeSoto i
      1934 præsenterede Airflow modellerne. Bent Mackeprang husker at på
      biludstillingen i Forum var man måbende vidne til en ny
      præsentationsform, Airflou' vognene roterede på stofbetrukne
      drejeskiver, mens mannequiner i elegante rober steg ind og ud. Hans
      kammerat Simon Forrest skrev i sin biludklipsbog: — Man kan tænke sig
      hvor den må være grim hvis den er gul.  | 
      
       | 
      
          
    
  | 
     |