|  | E. F. Jacobsens bekendte 1931 "Imperial"'. 6-cylindrede motor blev boret ud til 90 mm, hvorved literindholdet blev
      forøget til 4.83 - og en dramatisk forhøjelse af kompressionsforholdet
      fra 4.7 til 6:1 satte ydelsen op til 112 bhk ved 3.200 omdrej- ninger. Den
      blev kaldt "Red Head". Også akselafstanden blev forøget. Til
      gengæld blev antallet af fabrikskarrosserier sat ned Foregående side:Anker Thides 1929 roadster ses i dagligt brug i København.
 |  | til 5. Imperialens kølerkappe og motorhjelm var forsynet
      med en langsgående kehl der skal have vakt fortrydelse hos Vauxhall.
      Ligheden er slående.Med de forlængede "L 80" chassiser kom Chrysler
      ind på markedet for bestillingsvogne. Karrosserier fra Le Baron, Locke og
      Dietrich kunne fås i begrænset antal.
 I resten af modellinjen blev "50" til
      "52", "60" blev til "62" og "70"
      til "72". Model "72" havde et cylindervolumen på 3.9
      liter (94x125 mm) og gav 75 bhk ved 3.200 omdrejninger. Det var denne vogn
 |  | der konkurrerede i Le Mans og enhver kunne købe den samme
      for 1.600 dollars.De følgende år blev motoreffekten sat op konstant, men
      moderat. 1929-modellen var længere, lavere og forsynet med en ny
      kølerkappe, samme år indførtes faldstrømskarburatoren. Men en 4-trins
      gearkasse var en af Chryslers få fejltagelser, den var hverken nødvendig
      eller praktisk og forsvandt snart efter igen.
 I de år hvor prestigemodellerne fik flere og flere cylindre
      hos de andre bilmærker forfaldt Chrysler ikke til extravagance. 8
      cylindre var tilstrækkeligt for ham og
 |  |