|  | De Dion Bouton biler her til landet, blandt andre den
      første trehjulede motorcykel med en tohjulet påhængsvogn.Hvor far havde fået den Milwaukee dampvogn, som han kørte i
      ved jeg faktisk ikke. Men jeg har selv været ude og køre med den, og har
      set den blive varmet op nede i gården til forretningen lige ved Nikolaj
      Kirke. Og jeg kan berette om en tur jeg var med på, til Østerport
      Station, hvor far skulle træffe nogen, måske en køber. Vognen var meget
      flot. Endelig da den var varmet op og far fik lagt en plaid over benene,
      jeg sad ved siden af, så gik det ned til Kongens Nytorv og vi skulle hen
      ad Bredgade. Det blæste imidlertid ret stærkt, og da vi er kommet lige
      ind i Bredgade blæser den plaid far har på op over styrepinden, og han
      slår et slag for at få den væk. Vognen farer over i venstre side, hvor
      hjørneejendommen til Palægade netop er ved at blive bygget. Der var
      tømret et interimistisk fortov med overdækning, for at man ikke skulle
      få noget i hovedet, og
 Uden for Magasin de Velo er samlet nogle af deltagerne i
      udstillingen. Til højre Poul Dahl i De Dion-Bouton 8 HK. Mod venstre
      Peter Sørensen og familie i De Dion- Bouton 4½ HK, dernæst hans De
      Dion- Bouton 3 3/4 HK m. f l. Løvehovederne på facaden sidder der endnu,
      med bolte til ringene som holdt cykelhjulene. |  | 
        
          |  der kører han lige ind og klipper tre-fire af
            stolperne over med forakslen, som lå lidt foran det morderligt
            flotte frontstykke. Vi hørte det raslede ned bag os, men det tog
            far ingen notits af, vi kørte videre og kom ud til Østerport
            Station, hvor jeg så fik lov at køre hjem med hestesporvogn.Flere cykelgrosserere, ikke ret mange, havde fået
            biler hjem, og så blev man enige om, at der skulle laves noget
            propaganda. Det blev gjort i forbindelse med Dansk Bicycle Club. DBC
            havde en formand, grosserer L. Kalom, og en meget iniativrig mand,
            Rothenborg. dengang direktør for den danske »Humber« fabrik,
            senere Husqvarna symaskiner. Da der skulle være en stor
            cykeludstilling i 1902, hvad var så mere naturligt end at tage
            biler med, og så blev der
 
 |  | nedsat et præsidium, der bestod af H. C.
            Christiansen, Johannes Hansen Ott, Emilius Møller (National
            kasseapparater), Peter Sørensen, grosserer Raffel, Carl Johan Jans-
            sen, Kalom, direktør Prins og Rothenborg. Da far altid havde været
            lidt af en public relations mand, blev han udtaget til at lave
            propaganda for udstillingen. Det blev besluttet i samarbejde med
            Hansen Ott og redaktør Cavling fra Politiken, at der skulle
            foretages en køretur fra Paris til København som reklame. Far
            havde på det tidspunkt to eller tre biler, og jeg kan huske, det
            blev diskuteret, at der skulle samles så mange biler som muligt til
            ude ved Damhuskroen at modtage vognen fra Paris. Så kørte de i
            kortege ind til udstillingen, og jeg har det fotografi, hvor man ser
            hele 
 |   
 |  |