|  | 
    vejr. Og kun når han har råd. For ham er bilen et klenodie. Noget der skal
    passes og plejes. Og kun bruges til ferieture og en enkelt søndagstur. Han
    har selvfølgelig garage, og da han er bange for at få bilen stjålet,
    anskaffer han en særlig koblingslås.Carlo Ludvig bliver aldrig gift. Han kender en del damer, men
    har en evig kærlighed, der ikke vil ha' ham. Hende korresponderer han en
    del med i 46-48. Muligvis også senere, hvad ved vi? Men der er kun breve i
    garagen til og med 48. Han beslutter øjensynlig engang i 50'erne - måske i
    57, da han flytter til Baunegårdsvej i Gentofte og må omregistrere vognen
    fra K til A - at gemme sine gamle sager i garagen. Derfor ved vi så
    forholdsvis meget om ham. Og ved også noget om hvorfor bilen er så
    velbevaret. Carlo Ludvig er en gemmer og et ordensmenneske. Alt gemmes. Ikke
    hulter til bulter. Næh - det pakkes pænt ind i aviser, lukkes med tape og
    stuves af vejen, så det ikke kan komme noget til.
 Som det ordensmenneske han var, er bilen blevet passet på
    samme måde. Der er ikke mange krydsfinersbiler, der overlever 36 år uden
    en plet eller et mørt sted. Men takket være at Carlo Ludvig har kørt så
    lidt, at vognen altid har stået i garage
 |  | 
    og at den er blevet vasket og plejet, er det altså lykkedes.Efter nogle forgæves forsøg på at starte bilen og nogle syge
    smil til min kone, der var med oppe og se nyanskaffelsen, og som nok troede
    at det var den berømte kat i sækken jeg havde købt, kom jeg i tanke om,
    at der var noget der hed en benzinhane. Da jeg først havde drejet lidt på
    den, skete miraklet, den startede med det samme, snurrede rund med alle tegn
    på velbehag. Heldigvis var Carlo Ludvig ikke den type der mente at en vogn
    skulle udstyres med en masse ekstraudstyr. Det eneste han fandt
  
 |  | 
    nødvendigt var et selvklæbende mærke fra hvert af de
    steder han havde været. Til gengæld dækkede de ca. 80 % af
    vinduesarealet. Han rejste lo lidt. Undtagen forruden, hvor et grønt,
    såkaldt solfilter, gjorde det helt umuligt at se ud. Udover dette havde han
    kun investeret i en krystalvase med tørrede blomster, samt en række
    klubemblemer fra en del europæiske motorklubber. Alle anbragt foran
    køleren. Hvordan han kunne se at køre er en gåde, men det er måske en af
    grundene til, at han ikke kørte så meget. Han kunne faktisk køre
    betydelig sikrere baglæns end forlæns, for han havde også købt 3 ekstra
    indvendige bakspejle - foruden det udvendige. Nogle af de selvklæbende var
    sjove - desværre ikke til at redde, så de er lidt brutalt blevet fjernet
    med acetone.Jeg har kørt nogle ture i den. Den fungerer som en ny bil.
    Behagelig at køre, kontant i styretøjet. Med et glimrende gearskifte.
    Bortset fra det manglende varmeapparat (den har thermosyphonkøling, så
    varmeapparat kan ikke installeres, så det bliver effektivt) er den som en
    helt moderne bil. Dens mekaniske bremser må være af en fremragende
    konstruktion. Den bremser absolut lige - og jeg må ikke engang træde
    særlig hårdt. Og de kan ju-
 |  |