| 
                   Man skrev året 1929, da en smart lille vogn, forsynet med de fra
                  denne tid karakteristiske høje trådhjul og cykelskærme, skabte sensationen ved J. C. C. High-Speed
                  Trial på Brooklandsbanen i England. 
                     Fem (5) M. G. Midget Sports deltog og alle fem vandt en guldmedalje. Ud over det kørte
                  bilerne den første, anden og tredie hurtigste tid i deres klasse. Fem gange guld, det var noget man
                  aldrig havde oplevet før i M. G.-historien. 
                     M. G. Midget Sports, kendt som M-model, havde den tekniske betegnelse 8133. Bilen havde
                  en 4-cyl. motor med overliggende knastaksel. Motorvolumen var på 847 cm3. 
                    M. G. Midget Sports blev fremstillet i to typer (2-personers og coupe) fra 1929-1932. 
                     Det kan bemærkes, at man ved køb af en M. G. Midget Sport kunne vælge mellem to
                  kulører. Enten rød eller lyseblå.  | 
                  | 
                
                    Skærmene var altid sortmalede. 
                     Enkel i konstruktionen, økonomisk og med rigelig plads til 2 personer og deres bagage
                  kunne bilen præstere en maksimal hastighed på omkring 65 miles. 
                     En 2-personers M. G. Midget Sport kostede £ 185. 
                     I 1931 konstruerede den kendte racerkører og konstruktør fra 30-erne G.E.T. Eyston
                  efter nogle års eksperimenter en Powerplus kompressor, som blev indbygget i en M. G. Midget. Der var
                  tale om en modificeret M. G. Midget Mark II med hvilken Eyston samme år opnåede den fantastiske tid
                  af 103 mph ved Montlhéry. 
                     M. G. Midget Mark II var som standardmodel udstyret med en 4-cyl. motor med overliggende
                  knastaksel. Motorvolumen var på 847 cm3. 
                     For at kunne deltage i 750 cm3 klassen  |