| 
          Et selskab fra The Rolls Royce Owners'
            Club of America besøgte Kø- 
            benhavn i maj. Rolls Royce Sektionen havde arrangeret en aften, be- 
            gyndende med en fornem R.R. parade, hvori arkitekt Tybjerg havde to 
            og direktør Øelund en enhed.
            GC.            
            -----ooo0ooo----- 
            Veteran Car Club de Belge planlægger en rejse til U.S.A. i efter- 
            året 1963. 
            -----ooo0ooo----- 
            Ole Ballermann, der deltog i den første etape af den belgiske vete- 
            ranbilklubs store tur fra Bryssel til Madrid sidste sommer, er ble- 
            vet udnævnt til æresmedlem af klubben. 
            -----ooo0ooo----- 
            Det må antages, at flertallet af klubbens medlemmer
            har interesse 
            i at opleve de gamle vogne i virkeligheden udfolde deres fortræf- 
            felige, egenskaber tilfredsstillende alle sanser og ikke blot i at 
            læse om dem. Ikke mindst da de gamle vogne i høj grad magter at 
            hævde deres pålidelighed og brugsværdi i sammenligning med de mo- 
            derne køretøjer, der er af uhyggelig forældet opbygning, idet de 
            vedblivende tygger drøv på de gamle principper, så længe endda at 
            kvalitet og personlighed forlænget synes fortæret til fordel for 
            modens ulogiske meningsløsheder og vognene dermed særdeles velegnet 
            til ophugning i fremtiden. 
             
            En betingelse for oplevelsen af vognenes fremtræden i levende eksi- 
            stens er imidlertid forudgående restaureringsarbejde, da det er 
            yderst ualmindeligt at erhverve en bil, der ikke er passet for dår- 
            ligt, med mindre man er af en sådan alder, at man har købt den ny. 
            Dette restaureringsarbejde kan - omend det er interessant - være 
            så langvarigt, at det kræver uforholdsmæssig megen tid i forhold 
            til andre interesser, da det tager ti gange så lang tid at gøre 
            det dobbelt så godt, og en væsentlig tid går til kedeligt, besvær- 
            ligt rengøringsarbejde. 
             
            Det faktum, at restaureringsarbejdet afgjort kommer i første ræk- 
            ke - kan ikke bortmane interessen for kørsel af ture, således at 
            man ser andre vogne end dem, man ligger under i sin egen garage - 
            og ikke mindst kommer i forbindelse med ejerne deraf. 
             
            Når vi ikke bruger den tid til løb, som skal bruges til sikring 
            af de vogne, der bør restaureres, er disse løb - eller rettere tu- 
            re - ganske fornøjelige og ikke at foragte, thi lever vi for andet 
            end at godtgøre, det er muligt, da er det ikke for at kede os. 
            Lad os derfor ikke holde disse ture på længere afstand end den hen til 
            skrivebordet, hvor BILHISTORISK TIDSSKRIFT ligger, thi dette skades 
            ej af deres beskrivelse. 
            Peter
            Hass.            
            
            Næste side 
             | 
           |