|  | hjul til det andet, var hvert hjul styret af
            sit separate styrehus. Styrehusene blev aktiveret af en svær tværliggende stangforbindelse,
 der var i forbindelse med rattet. Systemet frembød den sikkerhed, at
 alle forbindelser var dobbelte. Den normale stangforbindelse mellem
 hjulene fandtes stadig, men monteret med et spillerum på nogle milli-
 meter, således at den kun trådte i funktion ved brud på en af de andre
 forbindelser.
 
 Sultanen af Marokkos berline transformable (karosseri Million-Guiet)
      Det franske bilblad "La vie
            automobile" offentliggjorde to prøve-kørsler med Farman, den ene i 1922 og den anden 1 1926. Den første var
 med en torpedo sport på strækningen fra Paris til Chateaudun og tilbage
 (24o km), der blev tilbagelagt med en gennemsnitsfart på 79,2 km. Top-
 farten blev målt til 144 km/t. Benzinforbruget androg 21,2 l på 100 km.
 Den anden prøvekørsel var med en berline transformable (4 døre, 6 pladser)
 og strakte sig over en meget længere strækning, nemlig over 1800 km. Top-
 hastigheden var 12o km/t og benzinforbruget 22 1 pr. 100 km. Vognen var
 meget lydløs uden vibrationer, vejbeliggenheden fortræffelig og affjed-
 ringen behagelig. Motoren var meget smidig, prøvekøreren berettede, at
 han på en meget trafikeret strækning på 140 km overhovedet ikke skifte-
 de gear en eneste gang.
 
 Farman anvendte to slogans "La voiture francaise de grand luxe"
 og bedre kendt "Une automobile roule, la Farman glisse". Dette sidste
 illustreredes blandt andet i reklamerne fra 1925 ved et billede, hvor
 man i forgrunden så en Farman coupe de ville og i baggrunden gondolerne
 glidende afsted i Venedigs kanaler.
 Næste side    |  |